A NEPTUN rendszer használata

A tájékoztató anyag azért készült, hogy nagy vonalakban bemutassa a NEPTUN rendszer működését, és segítsen az első lépések megtételében.

Kedves Hallgató!
Ez a tájékoztató anyag azért készült, hogy nagy vonalakban bemutassa a Neptun.net Egységes Tanulmányi Nyilvántartó Rendszer működését és segítsen az első lépések megtételében.
Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Neptun rendszerét a következő oldalon éri el:
https://neptun.uni-eszterhazy.hu/hallgatoknak.html

Bejelentkezés
Bejelentkezéshez a következő képernyő jelenik meg, ahol az Azonosítóhoz a Neptun kódját kell beírni a jelszóhoz pedig első belépés esetén Ne+születési dátum (az Ne után pontok nélkül egyben kell beírni a születési dátumot).

Személyes adatok
A felületen láthatja alapvető személyes adatait (pl. név, lakcím, állampolgárság, adóazonosító szám stb. ), és itt van lehetőség ezek módosítására is. FIGYELEM! Az itt megjelenő adatok alapvető fontosságúak többek között az ösztöndíj kifizetéséhez vagy a társadalombiztosítási ellátás igénybevételéhez, ezért csak indokolt esetben változtasson ezen!
Adatok módosítása
Saját adatok – Személyes adatok menüponton belül az adatmódosítás gombbal tudja módosítani az adatait.

Képzettség
Saját adatok – képzettségek menüponton láthatja a rendszerbe felvitt, korábban szerzett végzettségeit és nyelvvizsgáit. A korábbi képzettségeivel kapcsolatos adatokat csak megtekintheti, változtatásra itt nincs lehetőség. Ha valamelyik adata tévesen került rögzítésre vagy új végzettséget szerzett, akkor vegye fel a kapcsolatot tanulmányi előadójával. A tanulmányi előadóját a tanulmányok – képzés adatok menüpontban találja meg az ügyintézőnél. Ez azonban csak a beiratkozást követő második hétben látható.
A tanulmányi osztály elérhetőségei:
https://oktatas.uni-eszterhazy.hu/hu/okt_ig/szervezet/egri-campus
https://oktatas.uni-eszterhazy.hu/hu/okt_ig/szervezet/jaszberenyi-campus


Elérhetőségek
Saját adatok – elérhetőséget menüponton adhatja meg és szerkesztheti elérhetőségi adatait. Ezeket az adatokat, személyes jellegük miatt Önökön kívül csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező adminisztrátorok láthatják a rendszerben. A felületen, a füleken lépkedve láthatja a már felvitt elérhetőségeit törölheti vagy újat vihet fel.
FIGYELEM! Elérhetőségeinek megadása és naprakészen tartása nagyon fontos, mivel így tudjuk felvenni Önnel szükség esetén a kapcsolatot, másrészt a Neptunon belül Önnek küldött üzenetekről csak e-mail címe megadása esetén tud értesítést kapni. Állandó lakcímének a postai úton való kapcsolattartáson kívül, fontos szerepe van többek között az intézményi adatszolgáltatásban és a befizetett költségtérítésről készített számlák helyes kiállításában is.


Jelszóváltoztatás
Saját adatok – beállítások menüpont, jelszó változtatása fülön a Neptunba való belépéshez használt jelszavát változtathatja meg. Először adja meg a régi jelszavát, majd kétszer az újat és kattintson a „Jelszó változtatása" gombra. MINDENKÉPPEN VÁLTOZTASSA MEG JELSZAVÁT, NE HASZNÁLJA A SZÜLETÉSI DÁTUMÁT!

Tanulmányok
Képzés adatok
Tanulmányok – képzés menüpontra lépve láthatja a képzéséhez, szakjához és szakirányához tartozó adatokat. Amennyiben adataiban változás következik be vagy úgy véli, hogy téves adatok jelennek meg a felületen, akkor kérjük vegye fel a kapcsolatot tanulmányi előadójával.


Féléves adatok
Tanulmányok – féléves adatok menüpontban lehetősége van féléves bontásban megjeleníteni egy-egy féléve alapvető adatait, az adott félévben felvett tárgyait, valamint lehetősége van megtekinteni az egyes tárgyak részletes adatait és a tárgyból szerzett eredményeket.
A felületre lépéskor automatikusan az aktuális félév tárgyai jelennek meg.


Órarend
Tanulmányok –órarend menüpontban lehetősége van megtekinteni összeállított órarendjét. Többféle beállítás alapján megtekintheti óráinak, vizsgáinak időbeosztását vagy a kiválasztott megjelenítési beállításainak megfelelően kinyomtathatja órarendjét.
Az órarend kinyomtatása az órarend fejlécében látható „Nyomtatás" linkkel nyílik lehetőség.
A „Lista nyomtatás" link segítségével órarendjét nem táblázatosan, hanem listaszerűen tudja nyomtatni.


Tárgyak
Tárgyfelvétel
FIGYELEM! Az aktuális félév megléte nélkülözhetetlen tárgyfelvételkor. Amennyiben nincs meghatározva aktuális féléve, akkor erről a felületre lépéskor tájékoztató üzenet jelenik meg. „A kiválasztott képzésen nincs aktuális féléve. Kérem, forduljon a Tanulmányi Osztályhoz!".


Tárgylista megjelenítése
A Szűrések alatt határozhatjuk meg, hogy milyen tárgyakat szeretnénk listázni.
A megfelelő félév és a mintatanterv kiválasztása után a „Tárgytípus"-nál a „Mintatanterv tárgyai" opció választása esetén jelennek meg többek között a kötelező és a kötelezően választható tárgyai. A „Minden intézményi tárgy" felületen az összes intézményi tárgyból válogathat.
A „Csak meghirdetett tárgyak" négyzet kipipálásával biztosíthatja azt, hogy a megjelenő tárgylistában csak azok jelenjenek meg, amelyek a kiválasztott félévben meghirdetésre kerülnek. A „Tárgyak listázása" gombra kattintva megjelenik a feltételeknek megfelelően szűrt tárgylista. Ha megtalálta a keresett tárgyat, akkor kattintson a nevére vagy a sor végén látható „Felvesz" linkre és ekkor egy felugró ablakban megjelennek a kiválasztott tárgy adatai.
Kereséskor a tárgy nevén, kódján kívül lehetősége van többek között tárgycsoportra (tárgycsoport kódja, tárgy- csoport neve) is keresni.


Tárgy adatok
Felvehető kurzusok fül
Itt láthatja a kiválasztott tárgyhoz az adott félévben meghirdetésre került kurzusokat és itt veheti fel a tárgyat és annak kurzusát. A kurzuslista jobb oldalán található jelölőnégyzet segítségével tudja kiválasztani, hogy mely kurzusokat szeretné velvenni, majd alul a „Mentés" gombra kattintva tudja felvenni a tárgyakat és a kurzusokat. A Fő/Limit oszlopban láthatja, hogy hányan jelentkeztek eddig az adott kurzusra és hány fő jelentkezhet összesen.
Az „Órarend infó" oszlop jelzi, hogy az adott kurzus mikor és hol lesz, a hét napjait a kezdőbetűjük jelöli.
Ha kijelölte a felvenni kívánt kurzus(oka)t, akkor kattintson az ablak alján található „Mentés" gombra. Ezután minden esetben visszajelzést kap arról, hogy sikerült-e felvenni a tárgyat és a kurzus(oka)t, illetve ha hiba történt, akkor a rendszer jelzi, hogy mi a hiba oka.
Kurzusjelentkezése csak akkor lesz sikeres, ha teljesítette a tárgy és a kurzus felvételéhez szükséges követelményeket.
• van még szabad hely az összes kiválasztott kurzusra (a fö / limit oszlopban a fő kisebb, mint a limit),
• az összes típus kurzusból (pl. elmélet, gyakorlat) kijelölt egyet-egyet,
• kurzusjelentkezési időszak van
• még nem teljesítette a tárgyat korábban
Ha az egyes kurzusokból szeretne további információhoz jutni, akkor a listában kattintson az adott kurzusra és ekkor egy újabb felugró ablakban megjelennek a kurzus adatai. FIGYELEM! Ha felvett egy tárgyat, de valamilyen oknál fogva le szeretné adni, akkor azt a „Felvehető kurzusok" fülön megjelenő „Tárgy leadása" gomb segítségével teheti meg. A tárgy leadására lehetőség van még a „Felvett tárgyak" és az „Órarend" felületeken is.
Lehetőség van az intézményi tárgyak listájában tárgynévre vagy kódra, kreditértékre keresni, akár szövegrészlet beírásával is.

 

Pénzügyek
A Pénzügyek menüpontban tudja nyomon követni a gyűjtőszámla egyenlgét. Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem a Neptunban rendelkezésre álló fizetési módok közül a gyűjtőszámlás befizetést alkalmazzák.
Befizetés
Itt tekintheti meg a már teljesített és a befizetendő (vagyis aktív) fizetési kötelezettségeinek listáját. Itt lehetősége van a Neptunban kötelezettségeinek teljesítésrére is.
Ezen a felületen listázhatja fizetési kötelezettségeit (Befizetés fül). A szűrések részen kiválaszthatja, hogy a kiírt tételek közül melyek jelenjenek meg. A listában megjelenő tételek tartalmazzák a kiírt tételek nevét, típusát, mely információk segítenek visszamenőlegesen is beazonosítani a kiírt tételeket.
A kiírt tétel bővebb adatai között a „Diákhitel státusz" mezőben látható, hogy történt-e diákhitel engedélyezés a kiírásra. Az engedményezés státusza lehet:
Leadva
Diákhitelnek feladva
Elfogadva
Visszautasítva

 

Tétel befizetése
A befizetés (vagyis aktív), kiírt tételeinek befizetéséhez pipálja be a teljesítendő tétel(ek) mellett található „Befizet" jelölőnégyzetet, majd kattintson a „Tovább" gombra.
Aktív tételeket csak a gyűjtőszámla egyenlegéig tudja teljesíteni.
Amennyiben szeretné feltölteni a gyűjtőszámla egyenlegét, akkor a pénzt a ....(várhatóan augusztus 10-én tudjuk meg )........................számlaszámlára kell átutalnia. A banki átutaláskor a közlemény rovatba a következőt írja be -> NK+Neptun kódja+Név. (példa: NK-AB1234 Kis Aladár)
A gyűjtőszámlára utalt összegek a banki átutaláskor megszokott 2-3 munkanap alatt érkeznek meg, ezért azt javasoljuk, hogy mindig tartson annyi pénzt a gyűjtőszámláján, amennyi kisebb tételek (pl. 3. vizsga díj) befizetéséhez szükséges. A rendszer csak a banki átutalással teljesített befizetéseket tudja fogadni!

A felsőoktatás szabályozására vonatkozó és egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2021. évi VIII. tv. 12. §-a szerint a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. tv. az alábbi bekezdéssel egészül ki:
115.§ (34) „Az Eszterházy Károly Egyetem 2021. augusztus 1. napjától Eszterházy Károly Katolikus Egyetem megnevezéssel működik."
A fenntartóváltás miatt az egyetem Neptun gyűjtőszámla száma megváltozik, mely érinti a hallgatói befizetéseket.
Az eddigi, 10035003-00336121-01120008 számú gyűjtőszámlára 2021. július 23-ig fogad az egyetem utalásokat.
Kérjük, hogy 2021. július 23-tól a Neptun gyűjtőszámlára utalásokat ne végezzenek, az erre a számlaszámra történt befizetések visszautalásra kerülnek!
A jelenlegi gyűjtőszámlán lévő egyenlegek, pénzösszegek automatikusan átvezetésre kerülnek az új gyűjtőszámlára.
Az NEPTUN új gyűjtőszámla számáról várhatóan augusztus 10-ét követően értesítjük Önöket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


< Vissza